Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
darham.over-blog.com

آموزش تهیه ساده ترین و شیک ترین کیک تولد با طعم عالی

مواد لازم برای تهیه کیک:

آرد سفید         2 لیوان

روغن              1 لیوان

شیر               1 لیوان

شکر               1 لیوان

تخم مرغ           3 عدد

بکینگ پودر        2 قاشق چایخوری

کیک-تولد

 

طرز تهیه و دستور آماده سازی کیک:

ابتدا آرد را با بکینگ پودر یک بار الک می کنیم . شکر و تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال خوب می زنیم تا خوب سفت و سفید شوند. روغن و شیر و آرد و بکینگ پودر را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. قالب کیک را چرب کرده و کمی آرد به کف و اطراف ظرف می ریزیم, مایه کیک را در قالب می ریزیم سپس فر را گرم کرده و به مدت نیم ساعت کیک را با درجه حرارت 170 داخل فر قرار می دهیم تا کاملا پخته شود. بعد از پخت کامل و سرد شدن با خامه تزیین میکنیم.

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه کیک تولد

رای درست کردن کیک مواد اولیه را به دمای محیط برسونید.

– فر من برقیه اگه از فر گازی استفاده میکنید دما رو بین ۱۰_۲۰ درجه سانتی گراد بیشتر بذارین اما دمایی که گفته میشه باز به فر شما بستگی داره و باید قلق فر دستتون بیاد با چند بار امتحان کردن متوجه دما و مدت زمان پخت خواهید شد.(در مورد افزایش دمای فر گازی ممکنه برای همه فرها یکسان نباشه)

– یک ترازوی دیجیتال کوچک آشپزخونه و پیمانه های استاندارد آشپزی از لوازم مهمی هستند که اگه تصمیم دارید یه کیک خوب تهیه کنید حتما باید داشته باشید.

– همیشه زمان به همزدن تخم مرغ چندین بار همزن رو خاموش کنید و اطراف ظرف رو با کمک لیسک تمیز و داخل ظرف بریزین تا ذره ای از تخم مرغ بصورت هم نزده داخل کیک نباشه وگرنه با وجودی که از وانیل و یا اسانس استفاده میکنید باز کیک بوی تخم مرغ میگیره

– درِ فر رو قبل از ۳۰ دقیقه به هیچ عنوان باز نکنید.

– مواد کیک رو در همه جای قالب بصورت یکنواخت پخش کنید.

– همیشه کیک از اطراف قالب شروع به پختن میکنه تا به وسط کیک برسه که اگه قالب کوچک باشه چاره ای جز برآمدن کیک و گاهی ترک خوردگی نداره.اما در بعضی کیکها و بعضی قالبها ترک خوردن و برآمدگی طبیعیه مثل قالب میان تهی.چون هم از اطراف قالب هم وسط شروع به پخت شده.

– اگه مایکروفر درجه پخت کانوکشن داره که مثل فر عمل میکنه و مثل دستور دما رو تنظیم کنید.

منبع :  danstniha

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post