Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
darham.over-blog.com

میکرودرم: پاک‌سازی و رفع جای جوش تنها در ۳۰ دقیقه

میکرودرم یا (microdermabrasion) روشی غیر تهاجمی، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد و مطمئن و موثر برای پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست است. میکرودرم، با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست، موجب تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می‌شود.

بسیاری از افراد تنها پس از یک جلسه درمان، پیشرفت قابل توجهی را در بافت، رنگ و توناژ پوست خود مشاهده می‌کنند. میکرودرم پوست بیش از هر چیز برای بهبود جای جوش، علائم آبله و آثار تصادف و بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این روش در درمان نقص‌های پوستی مادرزادی، خال‌ها یا زخم ناشی از سوختگی موثر نیست؛ اما فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌ها و جای آکنه با میکرودرم ابریژن قابل رفع است.

تاثیر میکرودرم بر پوست
روشن‌تر شدن، ایجاد شادابی و در نتیجه زیبایی بیشتر پوست
از بین رفتن جای جوش و لک
رفع منافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی دیگر
سفت و ضخیم شدن پوست
از بین رفتن خطوط و چروک‌های ظریف پوست
درمان جوش‌های زیر پوستی
کنترل چربی در پوست
ایجاد نرمی و لطافت در پوست
کاهش حساسیت‌های پوستی
افزایش اثرات دارو‌های موضعی
از بین بردن جای زخم و اسکار‌های سطحی
 

عملکرد میکرودرم به چه صورت است؟
در این روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده‌ای با سطح پوست در تماس قرار می‌گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه‌های فوقانی شاخی پوست ایجاد می‌کند.  در ضمن این کار، مکشی نیز روی پوست انجام می‌شود که باعث جمع شدن کریستال‌ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول‌های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می‌شود.
از میکرودرم ابریژن می‌توان در درمان جوشگاه‌های (اسکار) آکنه و آبله‌مرغان نیز استفاده کرد. جای زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و اغلب بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چند جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. در ترمیم   اسکارهای سوختگی نه چندان عمیق نیز می‌توان از این روش استفاده کرد.

 

گرچه فواید استفاده از میکرودرم توسط متخصص پوست و یا متخصصان آرایشی چندان متفاوت نیست، اما مضرات آن ممکن است متفاوت باشد. انجام میکرودرم در سالن‌های زیبایی، گزینه‌ی قابل اعتمادی محسوب نمی‌شود. البته نه به این معنا که انجام میکرودرم توسط یک متخصص آرایش در سالن‌های آرایشی منجر به مشکلات جدی می‌شود، بلکه متخصصان پوست و جراحان زیبایی کاملا از مشکلاتی که ممکن است پیش آید مطلع هستند و به راهکار آن تسلط کامل دارند و به همین دلیل گزینه‌های قابل اطمینان‌تری محسوب می‌شوند.

 

چروک‌های خیلی عمیق با این روش درمان نمی‌شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود. چون در این روش سایش پوست سطحی است، جوشگاه و تغییررنگ پوست دیده نمی‌شود.

می‌توان برای نتیجه‌ی درمان بهتر و سریع‌تر به همراه میکرودرم از لیزر جوان‌سازی بدون زخم نیزاستفاده کرد.

زمان لازم برای هر جلسه حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در صورت و ۲۰ دقیقه در گردن به طول است. تعداد جلسات درمان بنا به  تمایل بیمار و تشخیص پزشک متخصص متغیر است.

 

مراقبت‌های بعد از انجام میکرودرم
بعد از هر گونه اقدام زیبایی، برای دستیابی به اثر بخشی بهتر نیاز به مراقبت‌هایی وجود دارد. مراقبت‌های بعد از میکرودرم شامل موارد زیر است:

پس از انجام این درمان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز کرده و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده نکردن از یک ضد آفتاب مناسب التهاب پوست را افزایش می‌دهد.
به مدت چند روز پوست را لمس نکرده و به آن دست نزنید. بعد از انجام میکرودرم پوست در وضعیت حساسی قرار می‌گیرد و هر عامل خارجی می‌تواند به آن آسیب برساند.
بهتر است استفاده از هر نوع کرم ترمیمی و درمانی را به تعویق انداخت. ترکیبات موجود در این کرم‌ها التیام پیدا کردن پوست را پس از این عمل به تأخیر می‌اندازد.
برای جلوگیری از احساس سوزش در پوست آن را با آب خنک شستشو دهید. همچنین برای اینکار می‌توانید از قطعات یخ نیز برای خنک کردن پوست خود استفاده نمایید.

 

منبع: vianaclinic

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post